Veelgestelde vragen
Onderstaand vindt u een overzicht van de meest gestelde vragen per rubriek.
Rechts kunt u de verschillende rubrieken vinden.
Geen antwoord op uw vraag? Neem dan contact met ons op, Klik hier.
Algemeen
Wanneer en hoe ontvang ik mijn reisbescheiden of entreetickets?
In de week voor vertrek ontvangt u de definitieve opstapplaats en -tijd en eventuele hotelinformatie.
Eventueel bijgeboekte tickets zult u van de touringcarchauffeur ontvangen.
Wanneer is het zeker dat een reis gegarandeerd doorgaat?
Mag ik geneesmiddelen/medicijnen meenemen?
Neem tijdens de reis niet meer geneesmiddelen mee dan nodig voor eigen gebruik. Grote hoeveelheden kunnen voor misverstanden en problemen zorgen.
Krijg ik mijn geld terug als er te weinig boekingen zijn en de reis niet door kan gaan?
Wat moet ik doen als ik te laat kom en de touringcar al is vertrokken?
U dient minimaal 10 minuten vóór de aangegeven opstaptijd aanwezig te zijn bij de opstapplaats. De touringcarchauffeur kan niet wachten, omdat er rekening gehouden moet worden met rijtijden en de overige passagiers. Mocht u er hoe dan ook niet in slagen en de touringcar hebben gemist, belt u dan meteen het noodnummer +31 (0)85 00 63 777. Let op: De reisorganisator is niet aansprakelijk voor het eventueel missen van de touringcar.
Tot welke leeftijd is een kinderkorting van toepassing?
Vermeld bij stap 5 'Opmerkingen' de initialen, voornaam, achternaam, geboortedatum en het documentnummer en de vervaldatum van paspoort/ID. Zo zijn wij op de hoogte van de persoonsgegevens van het kind, maar wordt er geen stoel en eventueel bed gereserveerd. Hier kunt u ook vermelden indien u graag een babybedje ontvangt.
Kinderen vanaf 3 jaar betalen dezelfde reissom als volwassenen, hiervoor reizen ze mee op een eigen stoel in de touringcar.
Is er een minimumleeftijd om te mogen boeken?
Zijn de vermelde prijzen per persoon?
Kan ik een specifieke stoel reserveren?
Bij het maken van de boeking kunt u de optie Specifiek stoel reserveren bijboeken, deze optie kost €15,- per stoel. Bij deze optie krijgt u de mogelijkheid om aan te geven waar u specifiek wenst te zitten.
Zitten we naast elkaar/bij elkaar in de touringcar?
Omdat per reis meerdere touringcars worden ingezet, raden wij u aan om voor alle personen van uw reisgezelschap één boeking te plaatsen.
Als u er zeker van wilt zijn dat u gegarandeerd naast elkaar zult zitten, kunt u de optie ‘Gegarandeerde stoelen naast elkaar’ boeken. Indien u deze optie niet boekt, kunt u gewoon gaan zitten waar plaatsen vrij zijn, maar aangezien wij meerdere personen in de touringcar meenemen en vaak passagiers in oneven aantallen boeken, kan het voorkomen dat u dan niet naast elkaar zit. Deze optie is uitsluitend te boeken voor even aantallen. Wanneer u deze optie voor bijvoorbeeld 3 personen boekt, dan zal de touringcarchauffeur zijn best doen de 3e persoon voor/achter/naast hen plaats te laten nemen. Helaas kunnen wij dit niet garanderen.
Mag ik de vertrekdatum wijzigen als ik heb geboekt?
U kunt bij het maken van de boeking het Servicepakket bij te boeken, dit kost eenmalig €5,- per boeking. Hiermee kunt u tot één week voor vertrek kosteloos de vertrekdatum wijzigen en kosteloos passagiers gegevens wijzigen tot één dag voor vertrek.
Als het om een latere reis gaat, kunt u (hoofboeker) altijd schriftelijk contact met ons opnemen om uw boeking om te zetten naar een andere datum. De wijzigingskosten hiervoor bedragen eenmalig €15,-.
Hoe kan ik mijn reis annuleren?
Bij annulering tot de 28e kalenderdag (exclusief) vóór de vertrekdag: 35% van de reissom;
Bij annulering vanaf de 28e kalenderdag (inclusief) tot de 21e kalenderdag (exclusief) vóór de vertrekdag: 40% van de reissom;
Bij annulering vanaf de 21e kalenderdag (inclusief) tot de 14e kalenderdag (exclusief) vóór de vertrekdag: 50% van de reissom;
Bij annulering vanaf de 14e kalenderdag (inclusief) tot de 5e kalenderdag (exclusief) vóór de vertrekdag: 75% van de reissom;
Bij annulering vanaf de 5e kalenderdag (inclusief): de volledige reissom.
* Bij annuleringen van boekingen die gemaakt zijn via actie-sites of met een voucher/waardebon, gelden 100% annuleringskosten.
De annuleringskosten worden berekend over het totaalbedrag min reserveringskosten, eventuele reis- en/of annuleringsverzekering, SGR bijdragen en wijzigingskosten, deze dient u volledig te voldoen.
In welk hotel zullen we overnachten?
Een aantal dagen voor de vertrekdatum zal definitief bekend worden gemaakt in welk hotel u zult verblijven, deze informatie zult u per e-mail ontvangen.
Hoe lang duurt de overtocht naar Londen?
Eurotunnel
De reistijd door de tunnel tussen Calais en Folkestone bedraagt ongeveer 35 minuten. De oversteek duurt echter een 1 tot 1,5 uur in totaal, dit in verband met de hele logistiek van het in- en uitlaadproces, de tolheffing en douaneformaliteiten.
Ferry
De overtocht met een ferry is ook een aangename optie. Zodra de touringcar geparkeerd staat kan men onbezorgd genieten van een leuke reis met de boot. Reisduur van de overtocht ongeveer 1,5 tot 2 uur van Calais naar Dover/ Duinkerken naar Dover.
Wat is het calamiteitenfonds?
Kan ik een reischeque/cadeaubon aanvragen?
Informatie
Bezoekadres klantenservice:
Patersplein 42
6351 EW Bocholtz