Coronavirus: Lees hier de laatste update en veelgestelde vragen rondom onze vakanties

Veel gestelde vragen

Onderstaand vindt u een overzicht van de meest gestelde vragen per rubriek.
Rechts kunt u de verschillende rubrieken vinden.

Geen antwoord op uw vraag? Neem dan contact met ons op, klik hier.

Algemeen

Zijn de vermelde prijzen per persoon?

De vermelde reissom is per persoon, de reserveringskosten worden eenmalig per boeking berekend. Verder wordt er een bijdrage van €2,50 per boeking (max. 9 personen) in rekening gebracht, hiermee bent u verzekerd indien er een bijzondere situatie voordoet die veroorzaakt is door molest of een natuurramp en die zeer ongewoon is in het bezochte land in een bepaalde periode. Er is sprake van een uitkeringsvatbare situatie indien wij als gevolg van een calamiteit de reis (in redelijkheid) niet meer kunnen uitvoeren. Het is in dit geval de Calamiteitencommissie die bepaalt of een ongewone situatie moet worden beschouwd als een calamiteit.

Wanneer is het zeker dat een reis gegarandeerd doorgaat?

Zodra de datum groen gekleurd is, dan gaat de reis gegarandeerd door. Wij zijn afhankelijk van het aantal aanmeldingen per reis, hierdoor weten wij dit uiterlijk één week voor de geboekte datum. Wij gaan ervan uit dat alle reizen doorgaan, mocht de door u geboekte reis toch onverhoopt niet doorgaan, dan zullen wij u hier u hier uiterlijk één week voor vertrek per e-mail over informeren. In dit geval is het mogelijk om uw boeking te verzetten naar een andere datum en/of reis (indien de reissom hoger is, dient u het verschil bij te betalen) of u kunt het betaalde bedrag terug ontvangen.

Krijg ik mijn geld terug als er te weinig boekingen zijn en de reis niet door kan gaan?

Mocht de minimale deelname niet behaald worden en wij onverhoopt de reis niet door kunnen laten gaan, dan hoort u dit uiterlijk één week voor vertrek. In dit geval is het mogelijk om uw boeking te verzetten naar een andere datum en/of reis (indien de reissom hoger is, dient u het verschil bij te betalen) of u kunt het betaalde bedrag terug ontvangen.

Tot welke leeftijd is een kinderkorting van toepassing?

Kinderen t/m 2 jaar (op de datum van vertrek) mogen gratis meereizen en verblijven ook gratis op de kamer van de ouders. U hoeft hem/haar dan ook niet mee te tellen bij het aantal personen in uw boeking. Houdt u er rekening mee dat zij geen recht hebben op een eigen stoel in de touringcar of een eigen bed in het hotel. Indien mogelijk/beschikbaar zal er een babybed op de hotelkamer ter beschikking worden gesteld. 

Vermeld bij stap 5 'Opmerkingen' de initialen, voornaam, achternaam, geboortedatum en het documentnummer en de vervaldatum van paspoort/ID. Zo zijn wij op de hoogte van de persoonsgegevens van het kind, maar wordt er geen stoel en eventueel bed gereserveerd. Hier kunt u ook vermelden indien u graag een babybedje ontvangt.

Kinderen vanaf 3 jaar betalen dezelfde reissom als volwassenen, hiervoor reizen ze mee op een eigen stoel in de touringcar. 

Is er een minimumleeftijd om te mogen boeken?

Wij hanteren geen minimumleeftijd voor het boeken van een reis. Door het maken van de boeking verklaart een minderjarige reiziger toestemming te hebben gekregen van zijn/haar ouder(s) en/of voogd(en). U kunt deze toestemming schriftelijk aantonen via het hiervoor bestemde formulier. Meer informatie hierover vindt u op https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/reizen-met-kinderen

Wanneer en hoe ontvang ik mijn reisbescheiden of entreetickets?

U ontvangt een boekingsbevestiging direct na het maken van de boeking per e-mail, deze dient u vervolgens uit te printen en mee te nemen naar de touringcar, dit is namelijk uw toegangsbewijs. Het is ook mogelijk om deze op uw telefoon te laten zien. 

In de week voor vertrek ontvangt u de definitieve opstapplaats en -tijd en eventuele hotelinformatie.

Eventueel bijgeboekte tickets zult u van de touringcarchauffeur ontvangen.

Mag ik de vertrekdatum wijzigen als ik heb geboekt?

U kunt tot 14 dagen voor de vertrekdatum de datum wijzigen. Hier worden eenmalig €15,- wijzigingskosten voor in rekening gebracht. Binnen 14 dagen voor de vertrekdatum het niet meer mogelijk om de datum te wijzigen, dit omdat de stoelen in de touringcar en eventuele hotelkamer(s) al voor u gereserveerd zijn.

U kunt bij het maken van de boeking het Servicepakket bij te boeken, dit kost eenmalig €3,- per boeking. Hiermee kunt u tot één week voor vertrek kosteloos de vertrekdatum wijzigen en kosteloos passagiers gegevens wijzigen tot één dag voor vertrek.





Als het om een latere reis gaat, kunt u (hoofboeker) altijd schriftelijk contact met ons opnemen om uw boeking om te zetten naar een andere datum. De wijzigingskosten hiervoor bedragen eenmalig €15,-. 

Kan ik een specifieke stoel reserveren?

Bij het maken van de boeking kunt u de optie Specifiek stoel reserveren bijboeken, deze optie kost €15,- per stoel. Bij deze optie krijgt u de mogelijkheid om aan te geven waar u specifiek wenst te zitten.


Zitten we naast elkaar/bij elkaar in de touringcar?

Omdat per reis meerdere touringcars worden ingezet, raden wij u aan om voor alle personen van uw reisgezelschap één boeking te plaatsen.

Als u er zeker van wilt zijn dat u gegarandeerd naast elkaar zult zitten, kunt u de optie ‘Gegarandeerde stoelen naast elkaar’ boeken. Indien u deze optie niet boekt, kunt u gewoon gaan zitten waar plaatsen vrij zijn, maar aangezien wij meerdere personen in de touringcar meenemen en vaak passagiers in oneven aantallen boeken, kan het voorkomen dat u dan niet naast elkaar zit. Deze optie is uitsluitend te boeken voor even aantallen. Wanneer u deze optie voor bijvoorbeeld 3 personen boekt, dan zal de touringcarchauffeur zijn best doen de 3e persoon voor/achter/naast hen plaats te laten nemen. Helaas kunnen wij dit niet garanderen.

In welk hotel zullen we overnachten?

De meest geboekte hotels staan vermeld per reis onder 'Accommodatie'.
Een aantal dagen voor de vertrekdatum zal definitief bekend worden gemaakt in welk hotel u zult verblijven, deze informatie zult u per e-mail ontvangen. 

Hoe lang duurt de overtocht naar Londen?

De overtocht zal worden gedaan per eurotunnel of per ferry.

Eurotunnel
De reistijd door de tunnel tussen Calais en Folkestone bedraagt ongeveer 35 minuten. De oversteek duurt echter een 1 tot 1,5 uur in totaal, dit in verband met de hele logistiek van het in- en uitlaadproces, de tolheffing en douaneformaliteiten.

Ferry
De overtocht met een ferry is ook een aangename optie. Zodra de touringcar geparkeerd staat kan men onbezorgd genieten van een leuke reis met de boot. Reisduur van de overtocht ongeveer 1,5 tot 2 uur van Calais naar Dover/ Duinkerken naar Dover.

Mag ik geneesmiddelen/medicijnen meenemen?

Als uw arts u geneesmiddelen heeft voorgeschreven, zorg dan dat u het recept of doktersvoorschrift bij u heeft. Een medisch paspoort is erg handig en aan te raden om bij u te hebben. 
Neem tijdens de reis niet meer geneesmiddelen mee dan nodig voor eigen gebruik. Grote hoeveelheden kunnen voor misverstanden en problemen zorgen.

Hoe kan ik mijn reis annuleren?

Indien een overeenkomst wordt geannuleerd (alleen schriftelijk mogelijk door de hoofdboeker), kan de reisorganisator de reiziger naast eventueel verschuldigde kosten* de volgende annuleringskosten in rekening brengen:
- Bij annulering tot de 28e kalenderdag (exclusief) vóór de vertrekdag: 35% van de reissom;
- Bij annulering vanaf de 28e kalenderdag (inclusief) tot de 21e kalenderdag (exclusief) vóór de vertrekdag: 40% van de reissom;
- Bij annulering vanaf de 21e kalenderdag (inclusief) tot de 14e kalenderdag (exclusief) vóór de vertrekdag: 50% van de reissom;
- Bij annulering vanaf de 14e kalenderdag (inclusief) tot de 5e kalenderdag (exclusief) vóór de vertrekdag: 75% van de reissom;
- Bij annulering vanaf de 5e kalenderdag (inclusief) tot de vertrekdag: 90% van de reissom;
- Bij annulering op de vertrekdag of later: de volledige reissom.
- Bij annuleringen van boekingen die gemaakt zijn via actie-sites of met een voucher/waardebon, gelden 100% annuleringskosten.

* De annuleringskosten worden berekend over het totaalbedrag min reserveringskosten, eventuele reis- en/of annuleringsverzekering en wijzigingskosten, deze dient u volledig te voldoen.

Wat moet ik doen als ik te laat kom en de touringcar al is vertrokken?

U ontvangt uw definitieve opstaptijd en -plaats in de week van vertrek per e-mail. Wij vragen u om uw e-mail en telefoon goed in de gaten te houden, dit in verband met eventuele wijzigingen van de opstaptijd- en of plaats. Raadpleeg hierom uw mail nogmaals op de dag van vertrek.

U dient minimaal 10 minuten vóór de aangegeven opstaptijd aanwezig te zijn bij de opstapplaats. De touringcarchauffeur kan niet wachten, omdat er rekening gehouden moet worden met rijtijden en de overige passagiers. Mocht u er hoe dan ook niet in slagen en de touringcar hebben gemist, belt u dan meteen het noodnummer +31 (0)85 00 63 777. Let op: De reisorganisator is niet aansprakelijk voor het eventueel missen van de touringcar.

Wat is het calamiteitenfonds?

Slangen International Travel AG is aangesloten bij de Stichting Calamiteitenfonds. De kosten hiervoor zijn € 2,50 per boeking per max. 9 personen, hiermee bent u verzekerd indien er een bijzondere situatie voordoet die veroorzaakt is door molest of een natuurramp en die zeer ongewoon is in het bezochte land in een bepaalde periode. Er is sprake van een uitkeringsvatbare situatie indien wij als gevolg van een calamiteit de reis (in redelijkheid) niet meer kunnen uitvoeren. Het is in dit geval de Calamiteitencommissie die bepaalt of een ongewone situatie moet worden beschouwd als een calamiteit.

Kan ik een reischeque/cadeaubon aanvragen?

Het is mogelijk om een reischeque van Slangen Reizen aan te schaffen t.w.v. een door u gekozen bedrag of voor een specifieke reis. Graag vernemen wij per e-mail t.w.v. welk bedrag/ welke reis u een reischeque wenst te ontvangen + het adres waar wij de reischeque naartoe mogen sturen.
U kunt hierna de waarde van de reischeque overboeken naar: NL47 RABO 0310 6549 98 (BIC: RABONL2U) t.n.v. Slangen International Travel AG, o.v.v. Reischeque + achternaam. Zodra wij de betaling ontvangen hebben, zullen wij de reischeque per post naar u versturen.
 

Informatie

Bezoekadres:
Patersplein 42
6351 EW Bocholtz

Tel: 085 00 63 700 (lokaal tarief)
Whatsapp: 06 - 3955 8044

e-mailadres

contact@slangenreizen.nl

Nieuwsbrief

Meld u aan voor de nieuwsbrief

Reisbrochure 2020

Vraag onze papieren folder aan

Aanmelden voor nieuwsbrief?