Veel gestelde vragen

Onderstaand vindt u een overzicht van de meest gestelde vragen per rubriek.
Rechts kunt u de verschillende rubrieken vinden.

Geen antwoord op uw vraag? Neem dan contact met ons op, klik hier.

Algemeen

Zijn de prijzen op uw website per persoon?

De prijzen genoemd op onze website zijn altijd per persoon.

De reserverings-/boekingskosten op uw website, zijn deze per persoon of per boeking?

De reserverings-/boekingskosten zijn altijd per hele boeking en nooit per persoon. (Uitzonderingen bij acties voorbehouden).

Wat zijn de betalingsmogelijkheden?

Voor een betaling gebruikt u onderstaande gegevens: 
(ook mogelijk vanaf een niet-Nederlandse bankrekening)

IBAN: NL47 RABO 0310 6549 98 (t.n.v. Slangen Reizen BV)
BIC: RABONL2U


Vermeld bij de betaling duidelijk uw boekings-/reserveringsnummer welke op de factuur terug te vinden is en tevens de naam waarop uw reservering gemaakt is. Nadat wij uw betaling ontvangen en verwerkt hebben ontvangt u een nieuwe boekingsbevestiging.

Wanneer is het zeker dat een reis definitief doorgaat?

Wij verwachten dat alle reizen door zullen gaan.
Mocht de minimale deelname echter niet behaald worden, dan hoort u dit uiterlijk 1 week van tevoren.

Krijg ik mijn geld terug als er te weinig boekingen zijn en de reis niet door kan gaan?

Mocht de minimale deelname niet behaald worden en wij onverhoopt de reis niet door kunnen laten gaan, dan hoort u dit uiterlijk 1 week van tevoren.

Wij geven u dan de keuze:
  • U kunt uw boeking verzetten naar een andere datum en/of reis (Indien de reissom hoger is, dient u het verschil bij te betalen).
  • Wij betalen u het betaalde bedrag terug.*
*Reizigers die hebben geboekt met een waardebon krijgen uitsluitend de keuze voor een nieuwe vertrekdatum.

Tot welke leeftijd is een kinderkorting van toepassing?

Baby's t/m 2 jaar (op de datum van vertrek) mogen gratis meereizen en verblijven ook gratis op de kamer van de ouders. Baby's hoeft u dus niet mee te tellen bij het aantal personen in uw boeking. Houdt u er rekening mee dat baby's geen recht hebben op een eigen stoel in de bus. 

Kinderen vanaf 3 jaren betalen dezelfde reissom als volwassenen, hiervoor reizen ze mee op een eigen stoel in de bus. 

Is er een minimumleeftijd om te mogen boeken?

Wij hanteren geen minimumleeftijd voor onze reizen. Door het maken van de boeking verklaart een minderjarige reiziger toestemming te hebben gekregen van ouder(s) en/of voogd(en). U kunt deze toestemming schriftelijk aantonen via het hiervoor bestemde formulier. Meer informatie hierover vindt u op https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/reizen-met-kinderen

Wanneer en hoe ontvang ik mijn reisbescheiden of tickets?

U ontvangt een boekingsbevestiging direct na uw boeking per e-mail.
Deze dient u vervolgens uit te printen en mee te nemen naar de bus.
Dit is namelijk uw toegangsbewijs.

In de week voor vertrek ontvangt u per email alle informatie over uw reis.

Als u nog tickets voor uitstapjes erbij geboekt heeft, ontvangt u deze in de bus.

Mag ik de vertrekdatum wijzigen als ik heb geboekt?

Binnen 14 dagen is het niet meer mogelijk om de datum te wijzigen, dit omdat de stoelen in de bus en eventuele hotelkamer(s) al voor u gereserveerd zijn.

Als het om een latere reis gaat, kunt u (hoofboeker) altijd schriftelijk contact met ons opnemen om uw boeking om te zetten naar een andere datum. De wijzigingskosten hiervoor bedragen eenmalig €15,-. 

Kan ik een specifieke stoel reserveren?

Indien u op een specifieke stoel wilt zitten, dan kunt u een stoel reserveren. De kosten hiervoor zijn €15,- per stoel per boeking.


Wij gaan met meerdere personen. Zitten we bij elkaar/naast elkaar in de bus?

Optie: specifieke stoelen reserveren
In onze bussen hanteren wij vrije zitplaatskeuze. Als u zeker ervan wilt zijn dat u bij elkaar komt te zitten kunt u stoelen reserveren. De kosten hiervan zijn €15,- per stoel per boeking.

Omdat bij sommige reizen meerdere bussen worden ingezet, raden wij het u aan om alle personen van uw reisgezelschap op één boeking te zetten.

Optie: gegegarandeerd naast elkaar zitten
Omdat wij meerdere personen in de bus meenemen en vaak passagiers in oneven aantallen boeken, kan het zijn dat u niet naast elkaar terecht komt.
Met deze optie bent u dus wel verzekerd dat u naast elkaar kunt zitten.

(Deze opties zijn niet verplicht)

In welk hotel zullen we overnachten?

De meest geboekte hotels staan vermeld op onze website bij het arrangement.

In de week voor de vertrekdatum zal definitief bekend worden gemaakt in welk u hotel zult verblijven. Wij sturen in de week voor vertrek alle reizigers een email met informatie over het hotel.

Hoe lang duurt de overtocht naar Londen?

De overtocht zal worden gedaan per Eurotunnel of per ferry.

Eurotunnel:
De reistijd door de tunnel tussen Calais en Folkestone bedraagt ongeveer 35 minuten. Een oversteek met de pendeltreinen duurt 'van snelweg tot snelweg' echter een uur tot anderhalf uur, in verband met de hele logistiek van het in- en uitlaadproces, de tolheffing en douaneformaliteiten.

Ferry
De overtocht met een ferry is ook een aangename optie. Zodra de bus geparkeerd staat kan men onbezorgd genieten van een leuke reis met de boot. Reisduur van de overtocht: 1 uur en 30 minuten - 2 uur van Calais naar Dover/ Duinkerken naar Dover.

Is mijn betaling in goede orde ontvangen?

U kunt aan de hand van uw bankafschrift zien of het bedrag van uw rekening afgeschreven is en naar ons overgemaakt is. Wij sturen geen bevestiging als uw betaling is bijgeschreven. Indien uw betaling niet op tijd binnen is dan sturen wij u een betalingsherinnering.

Hoe laat moet ik aanwezig zijn bij de opstapplaats?

U dient minimaal 10 minuten vóór de aangegeven vertrektijd aanwezig zijn bij de opstapplaats. 

De opstapschema's worden gemaakt nadat het aantal reizigers en hun gewenste opstapplaatsen bekend zijn.

In de week van vertrek ontvangt u van ons de definitieve vertrektijd vanaf uw opstapplaats naar keuze. Het kan voorkomen dat er kort voor uw vertrek nog wijzigingen worden doorgevoerd in het opstapschema.

Wij vragen dan ook van u om uw email of telefoon goed in de gaten te houden.

Waar kan ik parkeren bij de opstapplaats?

Bij het eigen vervoer naar de opstapplaats, geldt dat de planning en eventuele parkeerkosten altijd voor eigen rekening en risico zijn.

Welke documenten moet ik meenemen tijdens de reis?

Na uw boeking ontvangt u een bevestiging per e-mail.
Deze dient u uit te printen en mee te nemen naar de bus, dit is namelijk uw toegangsbewijs.
  • Als u geneesmiddelen mee moet nemen, zorg dan dat u het doktersvoorschrift, recept of een medicijnenpaspoort bij u heeft.
  • Indien u naar het buitenland reist dient u een geldig reisdocument mee te nemen (zie verderop in: Veel gestelde vragen).

U bent zelf verantwoordelijk voor het meenemen van de juiste documenten, Slangen Reizen kan hiervoor geen verantwoording nemen.

Wat zijn de benodigde reisdocumenten?


  • Indien u naar het buitenland reist moet u altijd een geldig paspoort of identiteitskaart kunnen tonen. Deze dient minimaal geldig te zijn tot na het einde van de reis.

  • Een rijbewijs is GEEN reisdocument!

  • Indien noodzakelijk een visum (zie verderop in: Veel gestelde vragen).

  • Meereizende kinderen moeten een eigen paspoort of identiteitskaart hebben. Vanaf 26 juni 2012 is het ook voor kinderen verplicht om hun eigen reisdocument te hebben om te reizen (eventuele inschrijvingen in het paspoort van hun ouders zijn sinds die datum niet meer geldig).


U bent zelf verantwoordelijk voor (het verkrijgen van) de juiste reisdocumenten. Slangen Reizen kan hiervoor geen verantwoording nemen.

Heb ik een visum nodig om naar Londen te reizen?

Groot-Brittannië is niet aangesloten bij het Schengenverdrag.
Aan de grenzen van Groot-Brittannië worden de reisdocumenten van iedere reiziger gecontroleerd.
  • EU-burgers kunnen naar Groot-Brittannië reizen met een reisdocument (paspoort of Identiteitskaart) dat minimaal geldig is tot het einde van de reis en hebben verder GEEN visum nodig.
  • Reizigers met de nationaliteit van buiten de EU [Europese Unie] moeten naast een reisdocument in veel gevallen WEL een visum aanvragen.
Controleer hier of u een visum nodig heeft:
www.ukba.homeoffice.gov.uk/visas-immigration/do-you-need-a-visa/

Personen die een visum nodig hebben zullen online een aanvraagformulier moeten invullen en versturen en daarna moet een afspraak gemaakt worden bij het Britse consulaat.
Op de afgesproken tijd moet de aanvrager zich persoonlijk melden op het consulaat om het visum op te halen. Houd rekening met een wachttijd van enkele weken.
Zonder afspraak wordt u niet geholpen!

U kunt ook gebruik maken van de service van CIBT. Zie voor meer informatie: www.cibt.nl

U bent zelf verantwoordelijk voor (het verkrijgen van) de juiste reisdocumenten. Slangenreizen kan hiervoor geen verantwoording nemen.

Moet ik mijn boekingsbevestiging uitprinten?

Wij vragen om uw boekingsbevestiging uit te printen, omdat dit uw toegangsbewijs is voor de bus. Als u geen mogelijk heeft om de bevestiging uit te printen, dan kan u deze ook laten zien op uw smartphone of tablet.

Welke bagage mag ik meenemen?

U mag per persoon 1 koffer van maximaal 20 kg meebrengen + handbagage.

Mag ik geneesmiddelen meenemen?

Als uw arts u geneesmiddelen heeft voorgeschreven, zorg dan dat u het recept of doktersvoorschrift bij u heeft. Een medisch paspoort is erg handig en aan te raden om bij u te hebben. 

Neem tijdens de reis niet meer geneesmiddelen mee dan nodig voor eigen gebruik. Grote hoeveelheden kunnen voor misverstanden en problemen zorgen.

Is het mogelijk om spullen in de bus te laten liggen?

U kunt uw spullen achterlaten in de bus, u reist de gehele reis met dezelfde bus. Let op: dit is op eigen risico! Wij raden u aan om geen waardevolle spullen achter te laten in de bus.
 

Mag ik mijn handbagage in de bus laten liggen tijdens de uitstapjes?

De bus die u naar uw geboekte stedentrip brengt, blijft uw bus voor de gehele reis. 
U mag dus uw handbagage (op eigen risico) in de bus laten liggen. 

Wat moet ik doen als ik te laat kom en de bus al is vertrokken?

Wij vragen u om uw email of telefoon goed in de gaten te houden in verband met eventuele wijzigingen van de vertrektijd.

U dient minimaal 10 minuten vóór de aangegeven vertrektijd aanwezig zijn bij de opstapplaats. De bus kan niet wachten, omdat er rekening gehouden moet worden met rijtijden en de overige passagiers.

Mocht u toch te laat (gaan) komen, bel dan zo snel mogelijk het noodnummer en wij proberen u dan nog zo goed mogelijk te helpen.

Onze organisatie kan geen verantwoording ervoor nemen als u de bus mist en de eventuele extra kosten die u moet maken om alsnog deel te nemen aan de reis. 

Hoe kan ik mijn reis annuleren?

U kunt een annulering schriftelijk per email aan ons doorgeven. Bij een annulering worden de volgende kosten berekend:

- bij annulering tot de 42ste kalenderdag (exclusief) vóór de vertrekdag: de aanbetaling;
- bij annulering vanaf de 42ste kalenderdag (inclusief) tot de 28ste kalenderdag (exclusief)     
  vóór de vertrekdag: 35% van de reissom;
- bij annulering vanaf de 28ste kalenderdag (inclusief) tot de 21ste dag (exclusief) vóór de
  vertrekdag: 40% van de reissom;
- bij annulering vanaf de 21ste kalenderdag (inclusief) tot de 14de dag (exclusief) vóór de
  vertrekdag: 50% van de reissom;
- bij annulering vanaf de 14de kalenderdag (inclusief) tot en met de vertrekdag: Volledige
  reissom.

Mag ik mijn rolstoel meenemen?

U mag uw rolstoel meenemen, mits deze inklapbaar is. De rolstoel kunt u dan in de laadruimte plaatsen.

Informatie

Bezoekadres:
Patersplein 42
6351 EW Bocholtz

Tel: 0900-1010104 (Lokaal tarief)
Whatsapp: 06 - 3955 8044

E-mail

contact@slangenreizen.nl

Nieuwsbrief

Meld u aan voor de nieuwsbrief