Zoek direct een bestemming:

Algemene voorwaarden

Onze bedrijfsgegevens
Uw reisorganisator:
Slangen International Travel AG
Sonnhangweg 11
6205 Eich
Switzerland
UID: CHE-201.689.161
VAT: CHE-201.689.161 MwsT
Tel: +41 41 461 01 41
SGR Nummer: 3720
ANVR Nummer: 05494
E-mail: sit@slangeninternationaltravel.com

Aansprakelijkheid ten aanzien van de boeking
De hoofdboeker (de 1e persoon op de boekingsbevestiging) is eindverantwoordelijk voor de afwikkeling en de betaling van de gehele boeking. Verder verloopt ook alle communicatie over de boeking via de hoofdboeker.

Reisdocumenten
U bent zelf verantwoordelijk voor het meebrengen van de juiste reisdocumenten. U dient altijd in het bezit te zijn van een geldig paspoort of identiteitskaart.

Controleer daarom of:
- U uw reisdocument (paspoort of identiteitskaart) bij u heeft.
- Uw reisdocument nog geldig is.
- Uw reisdocument niet al eens is opgegeven als vermist.
Zo ja: heeft u dan het vervangende reisdocument bij u? (en niet het als vermist opgegeven reisdocument?).

- Vanaf 1 oktober 2021 heeft u een geldig paspoort nodig om te reizen naar Engeland.
- Voor sommige nationaliteiten kan een visum verplicht zijn als u naar Engeland reist.
Meer informatie: http://www.ukba.homeoffice.gov.uk/visas-immigration/do-you-need-a-visa/
- Een rijbewijs is GEEN reisdocument!

Corona
De reiziger is ten allen tijde zelf verantwoordelijk om op de hoogte te zijn én te voldoen aan de actuele corona voorschriften die landen (van vertrek, doorreis en aankomst) eisen. Tevens kunnen er voor specifieke reisonderdelen aanvullende eisen gelden zoals het kunnen tonen van een geldige groene QR-code. De voorwaarden voor het verkrijgen van een geldige groene QR-code kunnen per land verschillen, er zijn landen waar de 2G (genezen of gevaccineerd) regel geldt, en ook landen waar een 3G (genezen, gevaccineerd of getest) regel geldt. Op de website nederlandwereldwijd.nl vindt u de actuele vereisten per land. Indien de reiziger niet over de juiste documenten beschikt of niet aan de vereiste maatregelen van een land voldoet, dan is de reiziger zelf aansprakelijk voor alle kosten die daaruit voortkomen. U heeft geen recht op restitutie van de reissom. Slangen Reizen is niet aansprakelijk indien u de testuitslag niet voor aanvang van de reis heeft of wanneer de maatregel wijzigt en u niet over de juiste reisdocumenten beschikt.

Daar de richtlijnen en maatregelen snel kunnen wijzigen, willen wij u vragen de huidige richtlijnen voor vertrek te bekijken via link Nederlandwereldwijd.nl

Minderjarige reiziger
Door het maken van de boeking verklaart een minderjarige reiziger toestemming te hebben gekregen van ouder(s) en/of voogd(en). U kunt deze toestemming schriftelijk aantonen via het hiervoor bestemde formulier. Meer informatie hierover vindt u op https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/reizen-met-kinderen.

Touringcarbedrijven
De reisorganisator huurt luxe touringcars (minimaal Comfort Class) in van diverse touringcarbedrijven. De luxe touringcars vervoeren u veilig en comfortabel naar uw bestemming. Alle voertuigen worden bestuurd door goed opgeleide chauffeurs, die regelmatig bijgeschoold worden, zodat u kunt rekenen op hun vakbekwaamheid.

Betalingsvoorwaarden
Boekt u langer dan 6 weken voor vertrek, dan dient u 35% van het totaalbedrag aan te betalen. Dit doet u door te kiezen voor de betaalmethode ‘Bankoverschrijving’, u voldoet na ontvangst van uw boekingsbevestiging 35% van het totaalbedrag. Het restant van het totaalbedrag voldoet u uiterlijk zes weken voor vertrek. Boekt u binnen zes weken voor vertrek dan voldoet u gelijk de gehele reissom.

Roken in de bus
Het is niet toegestaan om tijdens de reis te roken in de bus.
Tijdens de stops die wij maken heeft u uiteraard wel de gelegenheid om in de buitenlucht te roken.

Opstapplaatsen en -tijden
Bij elke reis wordt een apart opstapschema aangemaakt, hierbij kan gebruik gemaakt worden van een wisselpunt. Bij groepen vanaf 10 personen kunt u in overleg een extra opstapplaats creëren, let op: dit is afhankelijk van de rij- en rusttijdenwet en de beschikbaarheid. U kunt dit aangeven op het boekingsformulier.
Opstapplaatsen- en tijden zijn onder voorbehoud en kunnen wijzigen/vervallen indien er geen beschikbaarheid is. U wordt dan doorverwezen naar de dichtstbijzijnde beschikbare opstapplaats. In de week voor vertrek ontvangt u een e-mail met hierin de definitieve opstapplaats en –tijd, door op de vermelde link te klikken geeft u aan dat u hiervan op de hoogte bent. Het is de verantwoordelijkheid van de reiziger zelf om hiervan op de hoogte te zijn.
Bij een wijziging van opstapplaats, vanuit de reisorganisatie, kunt u bij meerdaagse reizen aanspraak maken op een kilometervergoeding á €0,19 per kilometer met een maximum van €15,- per boeking. Deze kunt u aanvragen, binnen 3 weken, na afloop van de reis.
Bij het eigen vervoer naar de opstapplaats, geldt dat de planning en eventuele parkeerkosten altijd voor eigen rekening en risico zijn.

Bus gemist
U dient uiterlijk 10 minuten voor de opgegeven opstaptijd bij de opstapplaats aanwezig te zijn. De bus wacht niet! Mocht u er hoe dan ook niet in slagen en de bus hebben gemist, belt u dan meteen het noodnummer +31 (0)85 00 63 777. Let op: De reisorganisator is niet aansprakelijk voor het eventueel missen van de bus.

Bagage
U bent zelf verantwoordelijk voor uw bagage. U mag per persoon één koffer meenemen en uw handbagage. Wij raden u aan om een reisverzekering af te sluiten voor evt. schade, verlies of diefstal van uw bagage, de reisorganisator kan hiervoor niet aansprakelijk gesteld worden. U dient zelf voor een reis- en annuleringsverzekering te zorgen. Mocht u toch schade, verlies of diefstal van uw bagage constateren dan bent u verplicht en verantwoordelijk om zelf aangifte te doen bij de politie en reisverzekering. Indien u dit niet doet dan loopt u het risico dat de verzekeringsmaatschappij uw declaratie niet in behandeling neemt en uw schade niet vergoedt.

Zitplaatsen in de bus
Het is mogelijk om een voorkeur door te geven, u kunt een specifieke stoel reserveren. De kosten hiervan bedragen €15,- per stoel. Bij deze optie kunt u precies aangeven waar u wenst te zitten in de bus.

Hotel
Informatie van het hotel vindt u bij de betreffende reis. De reisorganisator behoudt zich het recht voor om een ander hotel van vergelijkbare kwaliteit aan te bieden. Het hotel is definitief zodra u de hotelinformatie per e-mail ontvangen heeft, deze informatie ontvangt u een aantal dagen voor vertrek. Reizigers dienen de accommodatie naar beste weten en volgens normale waarden en normen te gebruiken en te onderhouden. De reiziger is aansprakelijk voor alle verlies en/of schade aan het object en/of de inventaris, ongeacht of deze schade en/of het verlies het gevolg is van nalatigheid of daden van de reiziger zelf of derden. Bij ernstige misdragingen is de reisorganisator en/of accommodatieverschaffer genoodzaakt maatregelen te nemen. Voor deze maatregelen en de eventueel daaruit voortvloeiende kosten is de reisorganisator niet aansprakelijk.
Het kan voorkomen dat hotels uw persoonsgegevens dient te registreren, dit dient zeer nauwkeurig te gebeuren. Daar er in een keer meerdere reizigers arriveren kan het voorkomen dat het hotel uw identiteitskaart/paspoort inneemt. Hiermee zal de wachttijd zoveel mogelijk beperkt worden.
Let op: het kan voorkomen dat het hotel voor het ontbijt een groepsarrangement samenstelt.

Kamerindeling
U kunt bij boeking een voorkeur aangeven voor de indeling van de kamers. Het betreft hier altijd een preferentie, een garantie kunnen wij niet geven. Wij geven uw wensen aan het hotel door. Het hotel maakt vervolgens de definitieve kamerindeling. Alle prijzen van de meerdaagse reizen zijn gebaseerd op boekingen van 2 personen in een 2-persoonskamer. Kiest u voor een afwijkende kamerindeling dan kunnen er toeslagen berekend worden.
Een 3-persoonskamer is onder voorbehoud van beschikbaarheid. Het is mogelijk dat het hotel, bij een gebrek aan 3-persoonskamers, u zal indelen in één 2-persoonskamer + één 1-persoonskamer, de toeslag blijft gehandhaafd.

Afwijkingen aan het excursieprogramma
Het kan voorkomen dat geplande excursies en/of reisonderdelen komen te vervallen of gewijzigd worden wegens weersomstandigheden, verkeersomstandigheden, evenementen, overmacht of nationale en/of religieuze feestdagen. Ook kan het voorkomen dat plaatselijke autoriteiten bepaalde bezienswaardigheden (onaangekondigd) sluiten. De reisorganisator kan hiervoor geen verantwoording aanvaarden. Vanzelfsprekend zal geprobeerd worden om u een zo goed mogelijk alternatief aan te bieden. Houdt u er verder rekening mee, dat op nationale feestdagen banken, winkels en musea vaak gesloten zijn en het openbaar vervoer niet of minder frequent rijdt.

Minimumaantal deelnemers
Het minimum aantal deelnemers is 25 per busreis. De reisorganisator heeft het recht de reis kosteloos te annuleren indien het minimum aantal deelnemers niet kan worden behaald of vanwege overmacht. U wordt hier uiterlijk 1 week van tevoren per e-mail van op de hoogte gesteld.
Indien u niet wenst deel te nemen aan een alternatieve datum dan kunt u schriftelijk aangeven dat u het geld terug wenst te ontvangen.
Let op: dit kan tot de vervaldatum welke in de annuleringsmail wordt vermeld, wanneer deze datum verstreken is vervalt de boeking automatisch. De reisorganisator is niet aansprakelijk voor onkosten welke een reiziger ten gevolge van de annulering lijdt.

Annulering door de reiziger
Indien een overeenkomst wordt geannuleerd (alleen schriftelijk mogelijk door de hoofdboeker), kan de reisorganisator de reiziger naast eventueel verschuldigde kosten* de volgende annuleringskosten in rekening brengen:
- Bij annulering tot de 28e kalenderdag (exclusief) vóór de vertrekdag: 35% van de reissom;
- Bij annulering vanaf de 28e kalenderdag (inclusief) tot de 21e kalenderdag (exclusief) vóór de vertrekdag: 40% van de reissom;
- Bij annulering vanaf de 21e kalenderdag (inclusief) tot de 14e kalenderdag (exclusief) vóór de vertrekdag: 50% van de reissom;
- Bij annulering vanaf de 14e kalenderdag (inclusief) tot de 5e kalenderdag (exclusief) vóór de vertrekdag: 75% van de reissom;
- Bij annulering vanaf de 5e kalenderdag (inclusief): de volledige reissom.
- Bij annuleringen van boekingen die gemaakt zijn via actie-sites of met een voucher/waardebon, gelden 100% annuleringskosten.

* De annuleringskosten worden berekend over het totaalbedrag min reserveringskosten, eventuele reis- en/of annuleringsverzekering, SGR bijdragen en wijzigingskosten, deze dient u volledig te voldoen.

Kortingscode/Reischeques
Kortingscode/reischeques zijn niet geldig in combinatie met andere kortingen/acties/vouchers, ook is er geen restitutie mogelijk. In geval van annulering vanuit Slangen Reizen, zal de bon vanaf dat moment met één jaar verlengd worden.

Reserveren
U kunt voor het arrangement van uw keuze telefonisch of middels internet reserveren, boekingen worden behandeld op basis van beschikbaarheid. De reserveringskosten dient u tegelijkertijd met uw aanbetaling te voldoen, deze bedragen €15,-/€20,- per boeking. Wanneer u met meerdere personen tegelijkertijd boekt vormt u een groep. Het adres van de hoofdboeker fungeert dan als correspondentieadres en deze ontvangt dan ook de boekingsbevestiging. Tevens is de hoofdboeker hoofdelijk aansprakelijk voor de gehele betaling. Op het moment dat u telefonisch en/of uw gegevens via internet doorgegeven heeft, beschouwen wij dit direct als een definitieve reservering. Na reservering ontvangt u een bevestiging van de boeking, waarop het gereserveerde staat vermeld inclusief de reissom.

SMS Marketing
Bij het maken van de boeking geeft u toestemming en gaat u akkoord dat wij u sms-berichten mogen sturen. Dit kunnen aanbiedingen betreffen van Slangen Reizen. Zelf als uw mobiele nummer geregisterd staat op een bel me niet lijst. Als u zich wilt uitschrijven voor het ontvangen van sms-marketingberichten kunt u de afmeldt link gebruik die wij u in een van onze berichten hebben verstrekt of u antwoord het sms bericht met STOP.

Wijzigen
Indien u een wijziging wenst voor uw boeking (alleen schriftelijk mogelijk) dan zijn hier wijzigingskosten aan verbonden. Deze bedragen €15,- per wijziging. Wijzigingen binnen 14 dagen voor vertrek zijn helaas niet mogelijk.

Verzekeringen
Neem het zekere voor het onzekere en regel van tevoren een reis- en ongevallenverzekering. De reisorganisator werkt hiervoor samen met Allianz Global Assistance. Het is dus zeer belangrijk dat u goed verzekerd op reis gaat en een reisverzekering afsluit, hiermee bent u verzekerd voor schade, verlies en diefstal aan uw bagage en voor ziekte of ongeval. Verder willen wij u nog wijzen op de mogelijkheid een annuleringsverzekering af te sluiten. Indien u om dringende redenen de reis moet annuleren, kunnen de kosten oplopen tot 100% van het totaalbedrag van uw boeking en deze kosten kunnen door de annuleringsverzekering geheel worden gedekt. Indien u een annuleringsverzekering afsluit dan dient u deze binnen 7 dagen te betalen. Mocht u deze niet binnen 7 dagen na boeking betalen dan vervalt de dekking van de annuleringsverzekering. De verplichting tot betaling hiervan blijft echter wel in stand.
Let op: een annuleringsverzekering is alleen toe te voegen tijdens het maken van de boeking. Indien de boeking staat is het niet mogelijk om deze nog toe te voegen.

Kortlopende Reisverzekering:
Klik hier voor de polisvoorwaarden van de kortlopende reisverzekering
Klik hier voor de verzekeringskaart van de kortlopende reisverzekering

Kortlopende Annuleringsverzekering:
Klik hier voor de polisvoorwaarden van de annuleringsverzekering
Klik hier voor de verzekeringskaart van de kortlopende annuleringsverzekering

Brandstoftoeslagen
De reisorganisator heeft het recht de reissom aan te passen indien de brandstofkosten hiertoe aanleiding geven. De brandstoftoeslag zal nooit meer bedragen dan €2,- per persoon per dag.

Reiservaring
Wij doen er alles aan om de reizen naar behoren uit te voeren. Bent u ondanks niet tevreden over de uitvoering van uw reis of over onze service? Dan vernemen wij graag uw ervaringen om een passende oplossing te vinden. Binnen 2 maanden na afloop van uw reis kunt u de klacht hier kenbaar maken. Binnen een termijn van maximaal 4 weken ontvangt u schriftelijk reactie.

Stichting Garantiefonds Reisgelden
Alle reizen op deze website worden aangeboden als pakketreis en vallen binnen de grenzen van de SGR-garantieregeling. Deze SGR-garantie houdt in dat de consument ervan verzekerd is dat zijn vooruitbetaalde reisgeld wordt terugbetaald als de wederpartij door financieel onvermogen de overeengekomen prestatie niet kan nakomen. Voor zover de overeenkomst mede het vervoer omvat en de plaats van bestemming reeds is bereikt, wordt zorg gedragen voor de terugreis. Slangen International Travel AG. is aangesloten bij SGR. U kunt dit controleren via www.sgr.nl.

Calamiteitenfonds
Slangen International Travel AG is aangesloten bij de Stichting Calamiteitenfonds. De kosten hiervoor zijn € 2,50 per boeking per max. 9 personen. Er is sprake van een uitkeringsvatbare situatie indien wij als gevolg van een calamiteit de reis (in redelijkheid) niet meer kunnen uitvoeren. Het is in dit geval de Calamiteitencommissie die bepaalt of een ongewone situatie moet worden beschouwd als een calamiteit.

Fouten voorbehouden
Ondanks dat de reisorganisator de reizen met de grootste zorg heeft samengesteld, kan het toch voorkomen dat er fouten in de teksten en prijzen zijn ontstaan. Aan deze fouten kan en mag men geen rechten ontlenen.

Noodnummer
Het noodnummer van de reisorganisator is +31 (0)85 00 63 777. Dit nummer is uitsluitend bereikbaar voor noodgevallen tijdens uw reis.

Informatie

Bezoekadres klantenservice:

Patersplein 42

6351 EW Bocholtz

contact@slangenreizen.nl

085 00 63 700

085 00 63 700

  • ma-vr: 9:00 - 17:00