Coronavirus: lees hier de laatste update en veelgestelde vragen rondom onze vakanties
Hieronder beantwoorden wij de meest gestelde vragen rondom de gevolgen van het coronavirus (COVID-19)

Ik heb een reis geboekt voor of op 30 juni 2020; gaat mijn vakantie door?
Nee, helaas hebben wij alle reizen tot en met 30 juni 2020 geannuleerd. Deze beslissing is het gevolg van de maatregelen die nu wereldwijd van toepassing zijn omtrent de verspreiding van het coronavirus (COVID-19) te voorkomen. Door de maatregelingen en de huidige omstandigheden kunnen onze reizigers niet langer genieten van hun reis. Om die reden is besloten dat alle busreizen van Slangen Reizen met vertrek tot en met 30 juni 2020 worden geannuleerd.

Mijn reis is geannuleerd; hoe nu verder?
U heeft een email van ons gekregen (wanneer u reisdatum voor of op 30 juni 2020 valt) waarin staat vermeld dat de reis geannuleerd is. In deze email staat ook geschreven dat wij met een passende oplossing komen en u de reis op een latere datum mag inhalen. In de tweede email die u van ons heeft gekregen of nog krijgt staat een voucher. Op deze voucher staat een persoonlijke kortingscode. U krijgt de waarde van de geboekte reis zodat u dezelfde reis alsnog zonder bijbetaling(*) kunt maken. Indien u een aanbetaling heeft gemaakt ontvangt u voor dit bedrag de waarde op de voucher. *Indien uw nieuwe reis duurder is dan de waarde op de voucher dan zijn de overige kosten voor eigen rekening. De garantieregeling van SGR is van toepassing conform het bestuursbesluit van 16 maart 2020. Voor meer informatie klik hier.

Tot wanneer is het tegoed op mijn voucher geldig?
De voucher is één jaar geldig vanaf het moment van uitgifte en kan worden gebruikt op alle busreizen van Slangen Reizen. Binnen twee weken krijgt de hoofdboeker deze voucher per email opgestuurd.

Restitutie niet mogelijk
Wij begrijpen dat u eventueel een voorkeur heeft om de betaalde reissom te laten terug storten. De situatie is zo uitzonderlijk, dat wij ervoor hebben gekozen de mensen de reissom terug te geven in de vorm van een voucher. Branchevereniging ANVR ondersteunt deze oplossing. Het SGR staat garant voor de voucher voor onze reizen.

Ik heb een reis geboekt met de aankomstdatum na 30 juni; wat nu?
Voor alsnog gaan wij er vanuit dat deze boekingen gewoon door gaan. Wij houden de situatie goed in de gaten en volgen het advies op van de rijksoverheid, RIVM, SGR en ANVR. Wanneer er meer bekend is over de duur van het coronavirus en de maatregelen worden aangepast laten wij u dit zo spoedig mogelijk weten.

Ik wil een boeking maken is dat mogelijk?
Het is mogelijk om een boeking te maken op onze website. Wij adviseren u wel om voor €3,- het servicepakket toe te voegen. Met het servicepakket kunt u tot een week voor vertrek de datum wijzigen en tot een dag voor vertrek de naam van de hoofdboeker of medeboeker.

Is het verstandig om bij een nieuwe boeking een reis- of annuleringsverzekering af te sluiten vanwege het coronavirus?
Wij adviseren altijd om een reis- en annuleringsverzekering af te sluiten, ongeacht de situatie. Niet elke verzekeringsmaatschappij is hetzelfde dus wij raden u aan goed van te voren te kijken wat de polisvoorwaarden zijn.

Informatie

Bezoekadres:
Patersplein 42
6351 EW Bocholtz

Tel: 085 00 63 700 (lokaal tarief)
Whatsapp: 06 - 3955 8044

e-mailadres

contact@slangenreizen.nl

Nieuwsbrief

Meld u aan voor de nieuwsbrief

Reisbrochure 2020

Vraag onze papieren folder aan

Aanmelden voor nieuwsbrief?