24 juni jl. is aangekondigd dat de touringcars weer mogen rijden. Nu de grenzen weer langzaam opengaan komen er meer vragen bij. Wij proberen iedereen zo snel mogelijk een antwoord te geven. Wij hebben de meest gestelde vragen voor u op een rijtje gezet.
Staat uw vraag hier niet bij?

Laat het ons dan weten via:
Telefoon: 085 00 63 700
WhatsApp: 06 - 3955 8044
E-mail: contact@slangenreizen.nl
Chat: www.slangenreizen.nl

Hieronder beantwoorden wij de meest gestelde vragen rondom de gevolgen van het coronavirus (COVID-19)

Vanaf wanneer gaan de reizen weer door?
De reizen gaan weer door, mits er code geel (vakantiereizen mogelijk, let op risico’s) van toepassing is. U vindt hier de landen waar vakantiereizen mogelijk zijn. Deze kleurcodes zijn onder voorbehoud van de wereldwijde ontwikkelingen omtrent het Coronavirus. Het kan dus zijn dat de overheid de maatregelen aanpast waardoor de reis toch niet door kan gaan. Wij houden de situatie goed in de gaten en volgen het advies op van de rijksoverheid, RIVM, SGR en ANVR. Indien de door u geboekte reis niet door kan gaan, dan laten wij u dit zo spoedig mogelijk weten.

Welke maatregelen gelden er tijdens de reis?
Zie hier de maatregelen die wij treffen om de reis zo goed mogelijk te laten verlopen:
- Stap niet in wanneer u koorts, verkoudheidsklachten of andere ziektesymptomen heeft.
- Tijdens de gehele reis is vanaf 12 jaar een mondkapje verplicht. Passagiers onder de 12 jaar zonder mondkapje dienen aan het raam plaats te nemen. U dient het mondkapje om de 4 uur te wisselen.
- Blijf bij het in- en uitstappen minstens op 1,5 meter afstand van elkaar en houd te allen tijde deze afstand tot de touringcarchauffeur.
- Houd u aan de richtlijnen en instructies. Indien u zich niet aan de richtlijnen houdt, dan zal de touringcarchauffeur u de toegang ontzeggen/herroepen.
- Loop niet in de touringcar, zodat u altijd zo ver mogelijk bij elkaar vandaan blijft. Het toilet van de touringcar blijft gesloten behoudens bij noodgevallen.
- Maak geen fysiek contact met de passagiers en de touringcarchauffeur.

Wat kan ik van Slangen Reizen verwachten?
Ook in deze periode zullen wij er voor zorgen dat u onbezorgd met ons op reis kunt. Hiervoor hebben wij de volgende maatregelen getroffen:
- De touringcarchauffeur zal vooraf beoordelen of reizigers geen coronaklachten hebben.
- De touringcar wordt na iedere rit minstens een half uur geventileerd.
- Bij het instappen is desinfecterende gel aanwezig.
- De plekken die veelvoudig aangeraakt worden, zoals de passagiersingang, handgrepen, bagagerekken, leuningen en hoofdsteunen worden tijdens de reis gedesinfecteerd.
- De airconditioning wordt wekelijks met antibacteriële spray gereinigd en de filters worden eens per week grondig schoongemaakt.
- Het toilet van de touringcar blijft gesloten behoudens bij noodgevallen. Er zullen extra tussenstops gemaakt worden voor toiletbezoek.
- In de touringcar kunt u mondkapjes kopen voor €1,50 per stuk.

Moet ik een gezondheidsverklaring invullen voordat ik op reis ga?
Ja, dat klopt! Om van en naar Nederland te reizen verplicht de overheid alle reizigers een gezondheidsverklaring in te vullen. Deze verklaring moet elke reiziger, waaronder ook kinderen, altijd uitgeprint bij zich hebben tijdens de reis. De verklaring mag maximaal 24 uur oud zijn. U zult de gezondheidsverklaring uiterlijk één week voor vertrek per e-mail ontvangen.

De situatie op mijn vakantiebestemming verandert door het Coronavirus waardoor er een negatief reisadvies ontstaat. Wat moet ik doen?
Wij proberen iedereen zo snel mogelijk op de hoogte te stellen indien er een negatief reisadvies wordt vrijgegeven op een vakantiebestemming. Wij regelen in dit geval zo spoedig mogelijk de terugreis voor u. Hier worden geen extra kosten voor in rekening gebracht.


Mijn reis is geannuleerd; hoe nu verder?
U heeft een e-mail van ons gekregen waarin staat vermeld dat de reis geannuleerd is. In deze email staat ook geschreven dat wij met een passende oplossing komen en u de reis op een latere datum mag inhalen. In de tweede email die u van ons heeft gekregen of nog krijgt staat een voucher. Op deze voucher staat een persoonlijke kortingscode. U krijgt de waarde van de geboekte reis zodat u dezelfde reis alsnog zonder bijbetaling(*) kunt maken. Indien u een aanbetaling heeft gemaakt ontvangt u voor dit bedrag de waarde op de voucher. *Indien uw nieuwe reis duurder is dan de waarde op de voucher dan zijn de overige kosten voor eigen rekening. De garantieregeling van SGR is van toepassing conform het bestuursbesluit van 16 maart 2020. Voor meer informatie klik hier.

Tot wanneer is het tegoed op mijn voucher geldig?
De voucher is één jaar geldig vanaf het moment van uitgifte en kan worden gebruikt op alle busreizen van Slangen Reizen. De boekdatum dient binnen dit jaar te vallen, echter mag de vertrekdatum van uw reis ook later zijn. Binnen twee weken krijgt de hoofdboeker deze voucher per email opgestuurd.

Mag ik mijn voucher gebruiken voor meerdere reizen?
Ja, dit is geen probleem. U kunt dit dan tijdens het maken van de boeking bij stap 5 'Opmerkingen' aangeven. Wij zullen u dan een nieuwe voucher toesturen.

Restitutie niet mogelijk
Wij begrijpen dat u eventueel een voorkeur heeft om de betaalde reissom te laten terug storten. De situatie is zo uitzonderlijk, dat wij ervoor hebben gekozen de mensen de reissom terug te geven in de vorm van een voucher. Branchevereniging ANVR ondersteunt deze oplossing. De SGR staat garant voor de voucher voor onze reizen.

Is Slangen Reizen geautoriseerd om mijn geboekte reis te annuleren, zonder mijn toestemming?
Ja, dit kan ook al zijn de landen weer open voor toeristen. Wij moeten rekening houden met verschillende factoren en regelgevingen. Wij kunnen besluiten om uw geboekte reis te annuleren omdat de reis niet uitvoerbaar is.

Ik wil een boeking maken is dat mogelijk?
Het is mogelijk om een boeking te maken op onze website. Wij adviseren u wel om voor €3,- het servicepakket toe te voegen. Met het servicepakket kunt u tot een week voor vertrek kosteloos de datum wijzigen en tot een dag voor vertrek kosteloos de gegevens van de hoofdboeker en/of medeboeker.

Is het verstandig om bij een nieuwe boeking een reis- of annuleringsverzekering af te sluiten vanwege het coronavirus?
Wij adviseren altijd om een reis- en annuleringsverzekering af te sluiten, ongeacht de situatie. Niet elke verzekeringsmaatschappij is hetzelfde dus wij raden u aan goed van te voren te kijken wat de polisvoorwaarden zijn.

Informatie

Bezoekadres:
Patersplein 42
6351 EW Bocholtz

Tel: 085 00 63 700 (lokaal tarief)
Whatsapp: 06 - 3955 8044

e-mailadres

contact@slangenreizen.nl

Nieuwsbrief

Meld u aan voor de nieuwsbrief

Reisbrochure 2020

Vraag onze papieren folder aan

Aanmelden voor nieuwsbrief?