slangenreizen slangenreizen
search icon
phone icon085 00 63 700
  • Naar busreizen

Actuele informatie

Slangen Reizen start weer met het aanbieden van vliegreizen.

Het coronavirus heeft de reisbranche aardig in zijn greep gehouden de afgelopen maanden. Door de maatregelen en voor de gezondheid van onze vakantiegangers werd reis na reis geannuleerd. Dit heeft voor veel vragen gezorgd. Wij hebben de meest gestelde vragen voor u op een rijtje gezet. Heeft u andere vragen?

Laat het ons dan weten via:
Telefoon: 085 00 63 700
WhatsApp: 06 – 3955 8044
E-mail: contact@slangenreizen.nl
Chat: www.slangenreizen.nl

Vakantie boeken

Wat is het huidige reisadvies?
Reisadviezen veranderen van oranje naar geel en weer terug. De actuele updates per land kunt u terug vinden op de website van Buitenlandse zaken.

Gaat mijn vakantie door?
Indien de door u geboekte vlucht niet geannuleerd wordt vanuit de luchtvaartmaatschappij, zal de desbetreffende reis doorgaan.

Moet ik een gezondheidsverklaring invullen voordat ik op reis ga?
Ja, dat klopt! Om van en naar Nederland te reizen verplicht de overheid alle reizigers een gezondheidsverklaring in te vullen. Deze verklaring moet elke reiziger, waaronder ook kinderen, altijd uitgeprint bij zich hebben tijdens de reis. De verklaring mag maximaal 24 uur oud zijn. U kunt hier de gezondheidsverklaring downloaden.

Met welke maatregelen en veranderingen moet ik rekening houden tijdens de vlucht?
Aangezien wij vluchten aanbieden van verschillende luchtvaartmaatschappijen vragen wij u de website te raadplegen van de uitvoerende luchtvaartmaatschappij voor meer informatie met betrekking tot de Corona maatregelingen. Wij adviseren u deze informatie goed door te lezen en deze minimaal 1 dag voor vertrek nogmaals goed te bekijken, voor het geval er informatie is gewijzigd.

Ik heb nog geen vakantie geboekt maar wil heel graag naar een van de bestemmingen die jullie weer aanbieden. Hoe kan ik mijn vakantie boeken?
Leuk, dat u weer op vakantie wilt gaan met Slangen Reizen. U kunt via onze website een reis boeken naar de gewenste bestemming. Heeft u vragen over een bestemming? Dan kunt u altijd een e-mail sturen naar contact@slangenreizen.nl of bellen naar: 085 00 63 700

Geboekte reis

Ik ben op dit moment op reis en ik heb griepverschijnselen.
Bent u op dit moment op reis en heeft u griepverschijnselen (koorts, hoesten, kortademigheid)? Neem dan contact op met uw huisarts. Heeft u alleen verkoudheidsklachten of koorts? Blijf dan in uw accommodatie, raadpleeg een arts ter plaatse en zorg dat u zo min mogelijk contact met anderen heeft.

Ik heb een reis geboekt voor de zomervakantie. Gaat deze gewoon door?
Indien uw bestemming het toelaat (de grenzen zijn geopend en de luchtvaartmaatschappij mag er naartoe vliegen) dan gaat uw reis door.

Welke vakanties zijn geannuleerd vanwege corona?
Slangen reizen bekijkt per bestemming de stand van zaken en bekijkt of de vlucht doorgaat. Indien de door u geboekte reis niet door kan gaan, dan ontvangt u een annuleringsbevestiging. Vanwege de directe en indrecte ontwikkelingen omtrent het Corona virus kan dit ook last minute besloten worden.

Waarom is mijn reis geannuleerd terwijl de grenzen open zijn?
De luchtvaartmaatschappijen hebben op dit moment minder vluchten die uitgevoerd kunnen worden dan normaal als ten gevolge van het Coronacrisis. Tevens kunnen er voor bestemmingen restricties zijn vanuit de lokale overheden waardoor de luchtvaartmaatschappij niet kan/mag vliegen. Hierdoor kan het voorkomen dat de grens wel open is, maar dat we de reis toch moeten annuleren.

Het kan dus gebeuren dat uw reis om een van deze (of andere reden ten gevolge van corona) is geannuleerd. We hopen dat u met uw voucher dan snel een nieuwe vakantie zult boeken.

Ik heb geboekt en wil nog steeds op reis. Waar kan ik de actuele informatie vinden zodat ik goed voorbereid op reis ga?
Wij houden de actuele situatie rondom het coronavirus continu in de gaten. Voor een uitgebreide status over het reisadvies per vakantiebestemming, is het raadzaam om de gezondheidsformaliteiten van het ministerie van Buitenlandse Zaken aan te houden.

Download de Buitenlandse Zaken 24/7 Reisapp en blijf altijd op de hoogte van actuele informatie.
Reisapp Buitenlandse Zaken voor Android
Reisapp Buitenlandse Zaken voor iOS

Voucher

Mijn reis wordt geannuleerd, wat nu?
In geval van annulering ontvangt u van ons een Corona Voucher t.w.v. het betaalde bedrag. Met deze voucher kunt u alsnog op een later moment met ons op reis. De garantieregeling van SGR is van toepassing conform het bestuursbesluit van 16 maart 2020. Voor meer informatie klik hier.

Wanneer ontvang ik de voucher?
Wanneer de reis is geannuleerd ontvangt u zo spoedig mogelijk, uw gepersonaliseerde Corona Voucher. Op de Corona Voucher staat uw naam, reissom en de geldigheid van de voucher.

Hoe ontvang ik de voucher?
De hoofdboeker ontvangt binnen 2 weken na annulering de voucher per e-mail.

Hoe lang blijft de voucher geldig?
De voucher is één jaar geldig vanaf het moment van uitgifte.

Ik heb een Corona-voucher ontvangen, hoe gebruik ik deze bij een boeking?
1. Ga naar www.slangenreizen.nl
2. Zoek een reis uit die u wilt maken
3. U neemt dan contact op met slangen reizen via contact@slangenreizen.nl of via ons telefoonnummer 085 00 63 700 (houd uw boekingsnummer bij de hand)
Kiest voor de e-mail: Noteer dan uw boekingsnummer en naar welke datum u de reis wilt omzetten. Wij zullen contact met u opnemen om de mogelijkheden met u te bespreken.

Heeft de geldigheid betrekking op de boekingsdatum of de vertrekdatum van de nieuwe reis?
De voucher is één jaar na uitgifte geldig, de reis dient voor deze vervaldatum geboekt te zijn. De reis mag ook na de geldigheid van de voucher plaatsvinden.

Wat is de waarde van de voucher? En wat als ik een andere reis wil boeken die duurder/goedkoper is?
De voucher is ter waarde van de betaalde reissom. Wilt u een reis boeken die duurder is dan de voucher? Dan wordt de waarde van de voucher afgetrokken van het totaalbedrag van de nieuwe reis. Wilt u een reis boeken die goedkoper is dan de waarde van de reissom? Dan kunt u contact op nemen met Slangen Reizen, wij zullen ervoor zorgen dat u het restende bedrag op een later moment kunt verzilveren.

Is de voucher persoonsgebonden? Of mag deze ook overgedragen worden?
De voucher is persoonsgebonden, u mag deze niet overdragen aan iemand anders.

Mag ik de voucher gebruiken om meerdere vakanties te boeken? Dus het bedrag spreiden over meer vakanties?
Dat is mogelijk! Wilt u meerdere reizen boeken voor zowel vlieg- als busreizen dan vragen wij u een e-mail te sturen naar contact@slangenreizen.nl, wij zullen ervoor zorgen dat u het restende bedrag op een later moment/ andere reis kunt verzilveren.

Ik heb al een nieuwe boeking gemaakt, kan ik alsnog mijn Corona-voucher daarvoor gebruiken?
Dat is helaas niet mogelijk. Wanneer u een vliegreis bij ons boekt, dan dient u direct het totaalbedrag te voldoen. De voucher is niet te verzilveren op reeds gemaakte boekingen.

Kan ik mijn coronavoucher voor al jullie reizen gebruiken?
Dat is geen probleem. U kunt de waarde van de Corona voucher inzetten voor zowel vlieg- als busreizen. Wilt u de waarde verdelen? Dan vragen wij u contact op nemen met ons via contact@slangenreizen.nl

Ik boek een goedkopere vakantie met mijn corona voucher. Krijg ik het restant bedrag uitbetaald?
Nee, dat is niet mogelijk! Het resterende bedrag zult u op een nieuwe voucher ontvangen en kunt u op een later moment alsnog verzilveren.

Mijn reis met vertrek na 1 juni is door Slangen Reizen geannuleerd en ik krijg een voucher. Ik heb begrepen dat de voucher vanaf 1 juni geen dekking van de SGR heeft. Klopt dit?
De SGR heeft op 29 mei aangekondigd de garantie op de vouchers voor geannuleerde pakketreizen met drie maanden te verlengen. Dit betekent dat vouchers uitgegeven tot en met 31 augustus 2020 gedekt zijn door de SGR.

Ik durf/wil niet meer op vakantie. Kan ik een voucher krijgen?
Wij begrijpen heel goed dat reizigers dit jaar thuis willen blijven of hun vakantie willen uitstellen. Helaas, wordt er geen voucher op aanvraag verstrekt. De vouchers worden conform de richtlijnen van de SGR enkel verstrekt wanneer Slangen Reizen zelf over gaat tot annuleren van de reis.

Omboeken/annuleren

Kan ik mijn vakantie omboeken?
Het is helaas niet mogelijk om de reis nog om te boeken indien deze reeds geboekt is. Indien u hier vragen over heeft, neem dan contact met ons op. Dan kunnen wij de eventuele mogelijkheden met u bespreken.

Kan ik de reis annuleren?
Het is te allen tijde mogelijk om uw reis te annuleren, de kosten bedragen echter 100%, dit houdt in dat u niets terug ontvangt. U kunt uw reis annuleren door dit schriftelijk kenbaar te maken via contact@slangenreizen.nl. In geval van annulering kunt u een annuleringsnota aanvragen, deze kunt u voorleggen bij uw annuleringsverzekering. Zij zullen u een eventuele vergoeding toewijzen.

Mijn vlucht is geannuleerd en op de website van Slangen Reizen vind ik een identieke reis alleen met een andere vertrekdatum. Ik wil graag deze reis boeken. Wat moet ik doen?
Wij raden u aan direct contact op te nemen met Slangen Reizen. Wij kunnen deze reis dan voor u boeken en de kortingscode van de Corona Voucher verzilveren.

Ik heb een vakantie geboekt met vertrek na 18 juni maar wil annuleren. Krijg ik mijn geld terug?
Indien uw bestemming de grenzen heeft geopend en er is geen negatief reisadvies dan zal u reis gewoon doorgaan. Het is dan niet mogelijk om uw geld terug te krijgen. Heeft u een annuleringsverzekering toegevoegd of doorlopend dan kunt u daar contact mee opnemen.. Wij sturen u dan een annuleringsnota die u kunt doorsturen naar de annuleringsverzekering maatschappij.

Hoe wordt de terugbetaling van een reis- of annuleringsverzekering geregeld?
Wanneer uw reis wordt geannuleerd krijgt u een e-mail waar in staat aangegeven dat uw reis is geannuleerd. Binnen 3 weken ontvangt u van ons een Corona Voucher met een code die u kunt inzetten bij het maken van een nieuwe boeking.

Informatie

Bezoekadres:
Patersplein 42
6351 EW Bocholtz

Tel: 085 00 63 700 (lokaal tarief)
Whatsapp: 06 - 3955 8044

e-mailadres

contact@slangenreizen.nl




phone icon085 00 63 700
Whatsapp icon06 - 3955 8044
  • ma-vr: 09:00 - 17:00
sgr zoover-award reisgraag calamiteitenfonds ANVR

Veelgestelde vragen

  • Staan de vluchttijden en de luchtvaartmaatschappij vast?
  • Hoe weet ik zeker of de vluchttijden niet zijn gewijzigd?
  • Wat is de toegestane hoeveelheid in te checken ruimbagage?
  • Wat is de toegestane hoeveelheid cabinebagage?
  • Tot hoe laat kan ik bagage inchecken op de luchthaven?
  • Mag ik overbagage meenemen?
Bekijk alle veelgestelde vragen

Top vakanties

  • City trips
  • Strand
  • Familie
  • Wellness
  • Adults only

Slangen Reizen

  • Over Slangen Reizen
  • Contact
  • Algemene Voorwaarden